lørdag 15. juni 2013

Dagens skatter



I dag gikk turen til den lokale bruktbutikken igjen. Det blir aldri bomtur. 









I dag lot jeg meg spesielt glede av at denne Figgjo-bollen ble min. For 15 kroner...













Denne litt kitschy saken gjorde meg også glad. 














Jeg ser for meg at den skal få stå til tjeneste i sommer. 















Ellers kom jeg over både Stavangerflint og Egersundflint i dag. Ingen av enhetene kostet mer enn 15 kroner... 









De brune tallerknene forbinder jeg med eviglange somre hos bestemor og bestefar på gården. Kveldsmat med brødskiver, melk (ofte rett fra fjøset) og  annerledes (og godt) pålegg. 

De blå måtte bli med hjem på grunn av den herlige optimismen de viser fram. Med vitenskap og industri vil verden gå framover..!









Også dette brettet brakte fram herlige, nostalgiske barndomsminner, og fikk derfor plass i kurven.










 Det kan vel hende at det også får seg en ilddåp i løpet av sommeren (jeg ser for meg varmt vær og iste på verandaen...).















Så var det dette med kobber, da. Jeg har ikke latt meg begeistre tidligere (seig og sta), men nå har jeg måttet gi etter. Dette lille fatet var så nydelig i all sin enkelhet at all motstand i meg smeltet vekk. 










Og siden jeg først gikk på en kobbersprekk, ble det til at jeg dro med meg denne også. Den kan bli fin til for eksempel markblomster (som vi selvfølgelig skal plukke riktig mange av i sommer).














Lysestaker i totalt forskjellig stil, men begge appellerer til meg. Og siden vi ikke har noen stil (litt av alt, ja takk), gjør det jo slettes ingen ting. Stilkræsj forekommer, og det er helt i orden. 














Bruktbutikken er en skikkelig skattkiste, med et meget lavt prisnivå. Den vil nok være noe av det jeg kommer til å savne mest når vi har flyttet. Men jeg tipper det skal gå greit å rote fram noen gode bruktbutikker på Østlandet også..?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for alle kommentarer og hilsninger. Jeg setter stooor pris på hver og en av dem. :)