fredag 21. juni 2013

Sommerferie og andre ting jeg liker



I dag ble det sommerferie. Det liker jeg. Men det er en glede med bismak. Det betyr at nå er tiden kommet for å begynne å pakke. Vi skal nemlig flytte sørover i løpet av sommeren. 

Jeg ser for meg å fortsette å blogge underveis i pakkeprosessen. Kanskje vil det føles ekstra viktig nå, fordi det vil fungere som et slags dokumentasjonsarbeid for meg selv. 










Dette kartet har jeg blitt riktig glad i. Nå henger det i gangen oppe, men hvem vet hvor det havner etter dette? Én ting er sikkert: det blir med på flyttelasset.









Kartet tar jobben sin seriøst, og har pedagogiske fargekoder. Slik så verden ut for lenge siden. Ganske så likt ved første øyekast... 









...men tar man en nærmere titt, ser man at enkelte ting har endret seg. Jeg lar meg spesielt underholde av at Afrika er befolket av bantunegre, buskmenn og ikke minst hottentotter

Kanskje er det likevel bra at vi nyanserer noe mer i dag...










Løfter vi blikket mot mer hjemlige trakter, blir vi minnet om unionen med Sverige, og ikke minst om at hovedstaden vår en gang het Christiania. 

Liker. 

2 kommentarer:

  1. Hei! Hvor på Sørlandet skal du flytte da? Jeg er fra Kristiansand, og kan gi all verdens komplimenter om hjemstedet mitt ;-) Hihi. Skjønner det er litt vemodig også. Håper helgen din blir fin. Klem fra Monica.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, Monica. :)

      Jeg skal sørover (nordfra), men østover, nærmere bestemt Numedal, der jeg har røttene mine. Men jeg har en slektning på Sørlandet, og håper på flere turer i den retningen. Så langt har jeg bare hatt positive erfaringer med den delen av landet vårt, og trenger ingen unnskyldninger for å dra på besøk..! ;)

      Takk for oppløftende ord, forresten. Ønsker deg også ei fortsatt fin helg.



      Klem tilbake fra Monja

      Slett

Tusen takk for alle kommentarer og hilsninger. Jeg setter stooor pris på hver og en av dem. :)