tirsdag 26. juni 2018

Innlegg nummer 1000


Med innlegg nummer 1000 tenkte jeg det var på sin plass med et lite dykk i arkivene. 







Jeg startet bloggen i 2012, omtrent samtidig med at jeg fikk meg Instagram. Helt siden begynnelsen har de to gått hånd i hånd, og ved hvert månedsskifte har jeg hatt innlegg på bloggen med et utvalg instagrambilder fra måneden som gikk. 






De første årene jeg blogget, viste jeg fram en del DIY-prosjekter. Jeg laget blant annet et detaljert innlegg med beskrivelser av hvordan man kan brette ei papirstjerne. Dette er uten tvil det mest leste innlegget mitt, og hvert år før jul er det ny interesse for det.  






De to første årene jeg blogget, bodde vi nordpå, i et gammelt hus vi hadde pusset opp og bygd ut selv. Den gangen var stilen vår veldig annerledes, men allerede da hadde jeg et stort hjerte for ting som hadde levd et liv. Og teaken har vi tatt med oss videre...





Sensommeren flyttet vi sørover, til et lite tømmerhus i skogkanten. Der begynte vi veldig fargerikt, men etter å ha bodd oss inn i noen år, ble uttrykket stadig enklere og renere. Vi trivdes veldig godt i det lille tømmerhuset, men visste hele tiden at det bare var en mellomstasjon. Sommeren 2016 flyttet vi derfor til nabohuset -mitt barndomshjem. 






Der var det om å gjøre å få det nye huset til å føles som vårt. Vi startet med å male alt, for å kunne starte med blanke ark. Nå trives vi godt, og det er ingen tvil om at det er vårt hjem. 







Jeg tar alltid med meg kameraet på tur, og det har derfor blitt noen innlegg som viser fram små og store utflukter. Dyreparken i Kristiansand, Amsterdam, New York, London, Berlin og Sverige er blant de større utfluktene vi har gjort i løpet av bloggtiden min. 






Det er uansett mest hverdag, og en del av innleggene har handlet om nettopp dette. Motiver som ofte dukker opp i hverdagsinnleggene er fotballrelaterte bilder, måltider og blomster. 









Det siste året har ett innlegg hver uke vært ei fotoutfordring jeg har gitt meg selv. Jeg vil gjerne pushe grensene mine og bli bedre til å fotografere. 


...

Hvor bloggen er på vei, er ikke så  lett å si. Det som startet som en ren interiørblogg har kanskje blitt mer en livsstilsblogg. Det kan jeg leve godt med...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for alle kommentarer og hilsninger. Jeg setter stooor pris på hver og en av dem. :)