søndag 10. februar 2013

Morsdag og fastelavensboller -to ønsker på én gang..!

I dag våknet jeg opp til frokost og gave på senga. Sammen med noen varme klemmer og verdens beste morsdagskort, lagd av ett sett flittige datter-i-huset-hender, kunne ikke starten på dagen blitt bedre. Det er godt med morsdag.







Men det er jo ikke bare morsdag i dag. Det er jo fastelavenssøndag også. Heldigvis var jeg litt forutseende i går, og fikk bakt en runde med boller. Jeg brukte Manuelas oppskrift, som så så fristende ut at jeg ble skrubbsulten underveis i bakeøkta...








Jeg hadde vaniljekrem i bollene før jeg stekte dem, men fant i etterkant ut at jeg gjerne kunne brukt mer. Derfor smurte jeg det på  inni bollene post steking. Dette kom i tillegg til den (nesten) obligatoriske kremen og melisdrysset på toppen. Ei skikkelig kaloribombe, med andre ord...










Hadde det ikke vært for datter i huset, hadde jeg imidlertid ikke blitt feiret med morsdag i dag. Derfor fikk hun en liten ekstra oppmerksomhet på bollene sine. Som takk for at hun har gjort meg til mamma, mener jeg...








Morshjertet banker og banker, uansett hvilken dag det er. Men det er jo ekstra fint med dager der man har en unnskyldning for å kose seg litt ekstra og oppfylle opptil flere ønsker på en gang..!

En finfin morsdag til alle mødre der ute. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for alle kommentarer og hilsninger. Jeg setter stooor pris på hver og en av dem. :)