mandag 30. desember 2013

Å fortelle et år i tolv bilder


1.
I januar 2013 var jeg veldig klar for blanke ark. Det ble dermed flere DIY-prosjekter. Jeg ville fornye rundt meg, uten at det skulle koste en formue.


2.
Vi tok oss tid til å tenke på romantikk og kjærlighet da vi feiret Valentinsdagen i februar (selv om vi egentlig er motstandere av disse kommerse dagene. Det var uansett en unnskyldning for å spise sjokolade, så da var det vel greit, da...).


3.
I mars ble det klassisk påske med mye snø og andre livsnødvendigheter. 








4.
I april begynte vi å håpe på våren. Den lot vente på seg, men overvintrede pelargonier ble hentet fram likevel. Det viste seg at de hadde overlevd, og de neste ukene begynte de å spire og gro. Husmorpoeng til meg. 


5.
Mai ble en måned full av kontraster. Vi feiret og sørget om hverandre. Svigermor døde etter lengre tids kamp mot kreften. Samtidig skulle både nasjonaldag og barnebursdag markeres. Fødselsdagen falt på samme dag som begravelsen...


6.
Åtteåringen måtte vente på et skikkelig kalas, ting måtte få roe seg litt. Men i juni var det endelig hennes tur på ordentlig, og vi feiret barnebursdag akkurat slik hun hadde ønsket at det skulle være. 








7. 
I juli ble det tydelig at vi stod på flyttefot. Huset ble gradvis tømt. 


8.
I august landet vi i en ny hverdag. Åtteåringen og jeg flyttet sørover. Vi innledet eventyret med å gå en tur i eventyrskogen vår. Siden da har vi ventet på mannen i huset. Heldigvis nærmer det seg for hver dag som går, og i februar kommer vi til å være tre igjen. 


9.
Det tok tid å komme i orden i det nye huset. Soverommet ble det første rommet jeg turte å vise fram på bloggen. Alle andre steder var det fullstendig kaos..!







10.
Jeg, en rimelig voksen dame, klarte å ta billappen!!!


11.
Innredningen begynte å falle skikkelig på plass i november, og det er ingen tvil om at dette er hjemme nå (til tross for færre kvadratmeter å boltre seg på). 


12.
Det ble jul. Jeg rakk akkurat å male gulvet i TV-stua (vekk med det vinrøde vegg-til-vegg-teppet), og freden senket seg.


...

Året har vært veldig innholdsrikt. Jeg har vokst, og gleder meg til å ta fatt på nye utfordringer. Livet er jammen fint..!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for alle kommentarer og hilsninger. Jeg setter stooor pris på hver og en av dem. :)