torsdag 6. desember 2012

Det handler om å ha den rette innstillingen...


Jeg har aldri blitt beskyldt for å ha grønne fingre. Men jeg liker  planter, så jeg har ikke helt gitt opp drømmen om å en gang få et hus der alle slags frodige vekster holder til. 

Mens jeg venter på at det store skal skje, kjøper jeg jevnlig inn planter som kan glede meg den tiden de overlever. Siste innkjøp (hvis man ikke tenker på sviblene, da), er dekorkål. Fargesjatteringene går så fint sammen med adventstonene, så det er jo en fin bonus. 








Dessverre gjentar historien seg -planta storkoser seg ikke akkurat, og har begynt å felle blader fra undersiden. Det likner nesten på en  ...trestamme. 






Tar man et skritt tilbake og betrakter kålen i sin helhet, er den ikke så reint ulik et lite tre der den står. Kanskje ikke akkurat et grantre, noe som ville vært sesongkorrekt, men like fullt et ørlite tre. Og det er i grunnen godt nok for meg. Planta lever jo enda, så da...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for alle kommentarer og hilsninger. Jeg setter stooor pris på hver og en av dem. :)