lørdag 31. mars 2018

Instagram i mars: fra Berlin til stillheten på fjellet


1) Mars har vært så mye forskjellig. Fra urbane Berlin til lokal isbading, fra harrytur til frisk luft på påskefjellet, fra hektisk kursing til å i stillhet nyte synet av tulipaner som åpner seg. 






2) Den første dagen i mars ble vår siste dag i Berlin. 






3) Vi kom hjem, og det ble hverdag. Jeg fant lykken i et par skulderputer og en høy splitt. Jeg unte meg et ferskt skolebrød, og dykket ned i interiørblader på søken etter energi og inspirasjon. Ungdomsskolen dro på isbading og klatring, og jeg ble utfordret. Igjen fant jeg lykken, denne gangen øverst i veggen.  E og jeg startet opp arbeidet med hver vår bullet journal. Det resulterte i både kreativ kvalitetstid sammen og en anledning til å sortere kaoset i hjernen til et slags system.






4) Jeg dro på kurs i Oslo, utfordret meg selv på mye jeg synes er skummelt, og kjente den gode mestringsfølelsen sette seg som en god varme i magen. 






5) Det ble påske, og vi fant roen hjemme. Huset fikk litt ekstra kjærlighet, og vinterens støv ble forsøkt fjernet. 






6) Vi dro på utflukt og fikk tak de nydeligste, sarteblå perleblomster. Jeg fikk kjenne på at jeg klarer mer og mer i klatreveggen, og at jeg kan være stolt over hva den godt voksne kroppen min får til. Tulipanene åpnet seg mer og mer etter hvert som påskedagene skred fram, og det minsket sakte men sikkert på i påskeeggene. 






7) Vi dro en hel gjeng på hytta for å kose oss der. Vi grillet pølser og marshmallows og kjente vårsola varme. Alle ble døsige av fjellufta, og det ble tidlig kveld. Det siste jeg så var ildtunger i ovnen, og jeg sovnet til lyden av sprakende ved. Perfekt nattesøvn. 






8) Neste dag handlet det om å nyte roen og enkelheten på hytta. De varme fargene, den lune snøen, den gode stillheten. Hytteoppholdet ble kortvarig på grunn av sykdom, men hjemme ventet tulipanene...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for alle kommentarer og hilsninger. Jeg setter stooor pris på hver og en av dem. :)